Sifu – długo wyczekiwana premiera
Sifu to napędzana kung-fu bijatyka od dewelopera Sloclap, studia stojącego za wieloosobową bijatyką Absolver. Sifu to jednak przygoda dla jednego gracza, która podąża za młodym uczniem kung-fu, spragnionym zemsty na pięciu artystach sztuk walki, którzy popełnili ohydny czyn. Na pierwszy rzut oka gra na PC za 39,99 USD wygląda, jakby wykorzystywała system walki Absolvera, ale mechanika rozgrywki została usprawniona, aby była prostsza i ogólnie bliższa klasycznej grze na PlayStation 2, God Hand. Sifu jest brutalnie bezlitosny, ze stromą krzywą uczenia się i trudnymi opcjami ponawiania prób, które mogą zniechęcić niektórych ludzi, ale ludzie spragnieni wyzwań – lub kochający filmy akcji o sztukach walki – będą mieli frajdę z gry. Sifu można pobrać klikając w ten link.
Największa forma pochlebstwa
God Hand firmy Capcom było wadliwym arcydziełem, które zawierało znakomitą walkę, absurdalną fabułę i najgłupszą obsadę postaci w każdej grze akcji. W szczególności technika uników typu bob / splot, konfigurowalne kombinacje i intuicyjne sterowanie nadały brutalnej, karzącej walce satysfakcjonującą wyjątkowość, która spodobała się nielicznym osobom, które w nią grały. Sloclap najwyraźniej miał pokrewieństwo z God Hand, ponieważ Sifu czuje się nim mocno zainspirowany na wiele sposobów.
Twój bohater poluje na grupę zdradzieckich mistrzów sztuk walki, którzy zdradzili twoją rodzinę i dojo. To typowa fabuła zemsty w kung-fu, choć wprowadza kilka nadprzyrodzonych zwrotów akcji od samego początku. Możesz sprawdzić tablicę w menu gry, aby zobaczyć detektywistyczne powiązania, które tworzy bohater, aby dostać się do swoich celów. Ta plansza przedstawia podstawową historię i streszczenie postaci, bez zaśmiecania gry nadmiarem scen fabularnych lub dialogów. W rzeczywistości Sifu jest zaskakująco minimalistyczny pod każdym względem. W scenach wydarzeń jest niewiele ostrych cięć lub długich diatryb przed walką; wszystko, co musisz wiedzieć o świecie gry, jest prezentowane w grze.
W każdym razie twoje pięści wykonują większość mówienia. Używasz przycisków kierunkowych, aby zadawać określone pytania NPC, ale równie łatwo możesz złamać im szczękę butelką, jeśli nie chcesz usłyszeć, co mają do powiedzenia. W końcu szukasz zemsty, a między tobą a twoimi celami jest wiele worków treningowych.
Kawałek Akcji
Sifu używa dwuprzyciskowego systemu combo, z jednym przyciskiem przeznaczonym do lekkich uderzeń, a drugim do mocnych ciosów. Łączenie tych dwóch przycisków na różne sposoby skutkuje różnymi atakami, a dodatkowe ruchy możesz odblokować za pomocą XP. Istnieje również kilka specjalnych ataków, które pozwalają urozmaicić atak. Na przykład stuknięcie w tył, potem w przód, a następnie lekki atak skutkuje uderzeniem dłoni, które popycha cel, co świetnie nadaje się do wbijania wrogów w ściany lub oczyszczania przestrzeni. To samo wejście z silnym atakiem inicjuje podcięcie, które odrzuca osłabionych przeciwników. Możesz odblokować wślizg, aby podciąć wrogów podczas zamykania luki, lub kontratak do użycia po udanym uniku.
Poza zdrowiem i obrażeniami podczas starć musisz zarządzać budowlą. Struktura to mechanika podobna do systemu postawy w Sekiro: Shadows Die Twice. Zasadniczo, gdy zadajesz obrażenia przeciwnikom, osłabiasz także ich postawę, co jest reprezentowane przez żółty wskaźnik pod ich paskami zdrowia. Gdy ten wskaźnik całkowicie się zapełni, postawy przeciwników zostaną zachwiane, pozostawiając ich oszołomionych i narażonych na potężny cios kończący. To samo dotyczy ciebie. Jeśli zablokujesz zbyt wiele następujących po sobie ciosów, Twoja Struktura osłabnie i ostatecznie pęknie, pozostawiając cię szeroko otwartym na atak wroga.
Żelazna obrona
Możesz parować lub blokować po stronie defensywnej. Naciśnięcie przycisku bloku paruje nadchodzące ciosy, podczas gdy trzymanie bloku uruchamia gardę. Istnieją zalety i wady obu technik. Parowania przerywają ataki wroga, dając ci czas na kontrowanie. Czas jest ściśle określony, więc możesz łatwo pomylić ugięcie i zjeść kanapkę z golonką. Ochrona jest o wiele bezpieczniejszym przedsięwzięciem, ale jej nadmierne używanie szybko wyczerpuje Strukturę — a to prowadzi do przełamania gardy.
Możesz także unikać ataków za pomocą dedykowanego przycisku uniku. Domyślnie jest to cofanie się, ale możesz wpływać na ruch za pomocą danych kierunkowych, jeśli chcesz uniknąć w określonym kierunku. Przytrzymanie przycisku uniku inicjuje sprint, który jest idealny do stworzenia przestrzeni lub przygotowania ataku z doskoku. Istnieją jednak wady unikania. Nie daje pełnej nietykalności, jak to zwykle bywa w grach akcji; nie możesz unikać ataków, jak na przykład w Bayonetta lub Devil May Cry. Nie możesz rzucić się w tłum i uciec przed niebezpieczeństwem, ponieważ nieuchronnie zostaniesz przygwożdżony przez błędny zamach podczas odzyskiwania animacji.